Furkan kızılay “Havuç”

Posted on Ocak 6, 2009. Filed under: furkan kızılay | Etiketler: |

‘Havuç’; Furkan Kızılay: ”Artık sokağa çıkamıyorum!”

 

Furkan, namı diğer Havuç Çocuklar Duymasın dizisiyle evlerimize konuk olup gönlümüzde taht kurdu.

 

Furkan, namı diğer Havuç Çocuklar Duymasın dizisiyle evlerimize konuk olup gönlümüzde taht kurdu. “Ünlü oldum ama şımarmak yok” diyen
Furkan, babasından cep telefonu sözü de almış.

   
  <!– Göster –>
 
 

 

Bir gün annemle kumpir almak için evden çıktık. Uzaktan bir kadın bağırmaya başladı ‘haaaavuç haaaavuç’ diye. Çok korktum, beni ısıracak sandım ve kaçtım. Sonunda beni yakaladı ve ‘seni çok seviyoruz’ diyerek sanki kopartacakmış gibi yanaklarımı sıktı.” 12 yaşındaki Furkan Kızılay, henüz televolelere konuk olmasa da, diziyle gelen şöhretin hem acı hem tatlı sonuçlarını bize böyle anlatıyor. “İnsan içine çıkamaz oldum” diyerek kendine has tavrıyla espiri yapan ‘Havuç’un bazen bakkala gitmesi bile mahallede olay oluyor. Ama ‘şımarmak yok’ diyor Furkan, annesi Mine hanım da doğruluyor: “Ben şımarık çocuğa tahammül edemem, gerektiği yerde tavrımı koyarım.”

 

Önce reklam yıldızı

 

   
  <!– Göster –>
 
 

 

Furkan herkesin dikkatini ‘Çocuklar Duymasın’ dizisindeki performansıyla çekti. Ama o aslında bir süredir şöhret basamaklarını adım adım çıkıyordu. ‘Havuç’her ne kadar fitness öğretmeni ve antrenör babası Emin Kızılay tepki gösterse de, önce giyim firmalarının kataloglarında mankenlik yaptı. “O dünya bana pek sıcak gelmedi açıkçası, ama engel de olmadık.

 

Sonra dizi oyuncusu

 

   
  <!– Göster –>
 
 

 

Fotoğraf çekimleri, defileler derken sıra televizyon reklamlarına geldi. Bir firmanın reklam ön çekimlerine katılan Furkan, 100 çocuk arasında birinci seçildi. Böylece bir gofret reklamı ile ekrana da kancasını atmış oldu. “Sporcu olmasını istedim, ama çocuğumun sanatçı yeteneği ortaya çıktı” diyor baba Emin Kızılay. Reklam dünyasına atıldıktan sonra doğal olarak devamı geldi. Sıra dizilerdeydi. Furkan, TRT’de yayınlanan ‘Ayrılsak da beraberiz’ dizisinde oynadı. Bu dizi ona ‘Çocuklar Duyması’ için kapıları açtı. Çünkü hazırlayan ekip aynıydı. Senaryoyu yazan Birol Güven ve yönetmen Raşit Çelikezer, “işte tam Furkan için bir rol” diyerek, onu dizide oynatmaya karar verdiler. Kızıl saçları nedeniyle de ona ‘Havuç’ demeyi kararlaştırdılar.

 

Peki dizi hayatını nasıl değiştirdi?

 

 
 
 
 
 
 

Furkan, “Artık sokağa çıkamıyorum” dese de, yaşamının aslında pek değişmediğini söylüyor. “Davranışlarım değişmedi, arkadaşlarımın ya da okuldaki hocalarımın bana karşı tavırlarında da farklılık olmadı.” Anne -baba Kızılay’lar da hem medya hem de eş – dost tarafından en çok bu soruyla karşılaştıklarını belirterek, “Biz Furkan’a her zamanki gibi davranıyoruz. Yanlış bir şey olursa, kızıyor, doğrusunu anlatmaya çalışıyoruz. Başarılı olduğu ve övgüyü hak ettiği yerde de onu takdir ediyoruz.’

 

“Kız arkadaşım yok”

 

   
  <!– Göster –>
 
 

 

Sosyal ilişkilerde değişiklik yok belki, ama kızların ilgisinde yükselen bir trend var. Mine hanım, “Telefonlar susmuyor” derken, Furkan pek açık vermiyor: “Kızların ilgisi büyük, ama sevgilim yok. Zaten ben de istemiyorum.” Bununla ilgili başka yorum yapmıyor. Dizide babasından sürekli telefonu isteyen Furkan, gerçek evinde olayı o kadar büyük bir sorun haline getirmiyor. Yine de “Şimdilik telefonum yok, aslında bu da önemli değil” dese de, 3 yıl sonrasına babasından söz almış.

 

Sıkı bir tenis oyuncusu

 

   
  <!– Göster –>
 
 

 

“Sanatçı yeteneği ağır basmaya başladı” diyen meslekten sporcu babası, aslında Furkan’ı tam bir spor adamı olarak yetiştirmiş. Havuç sıkı bir tenis oyuncusu, üstelik son derece de başarılı. İstanbul Bakırköyspor’da lisanslı oynayan küçük yıldız, kendi yaş grubunda geçen yıl ilk sekiz sporcu arasına girmiş. İdealin kim diye soruyoruz Furkan’a; “Marat Safin çok iyi oynuyor. Artık sahalara çıkmasa da Boris Becker de çok sıkı tenisçiydi. Kızlarda ise Williams kardeşleri tutuyorum.”10 parmağında 10 marifet Furkan’ın tüm sportif faaliyetleri sadece tenisten oluşmuyor. Çok iyi bir kayakçı ve mükemmel bir yüzücü aynı zamanda. Peki spor, aile, dizi, reklam filmleri derken bunca yoğunluk arasında okul nasıl gidiyor? Furkan’;a göre ‘mükemmel’.”Derslerim hiçbir şekilde etkilenmedi. Bu yıl eve takdir belgesi getirdim. Geçen yıl da almıştım. Notlarımın hepsi beş. En çok sevdiğim ders beden eğitimi ama matematikle de aram çok iyi.”

 

Bilgisayar ondan sorulur

 

   
  <!– Göster –>
 
 

 

“Çocuklar duymasın” dizisinde olduğu gibi evde de bilgisayarın hakimi Furkan. Oyunlara bayılıyor. Özellikle araba yarışları ya da ‘Sim City’ gibi strateji oyunları onun favorisi. Tüm bunların yanında tam bir ‘araba delisi’.”Onların bağrışına hastayım” dediği Porsche 911 Turbo’ya büyüyünce mutlaka sahip olmak istiyor. Mesleki olarak ise gözü yükseklerde. Annesi ‘fazla riskli’ diyerek karşı çıksa da, Furkan’ın gönlünde pilotluk yatıyor. Uçmaya bayılıyor. Ama alternatifleri de var. “Bilgisayar uzmanı da olabilirim. Oyunculuğu ise hobi olarak yaparım. Aslında profesyonel olarak da olabilir. “Şirin mi şirin, küçük bir kardeşi var Furkan’ın. Üç yaşındaki Batur tam bir afacan. Furkan, “Ben ondan dayak yiyiyorum” desede, kardeşiyle iyi anlaşıyor. O kadar ki Batur, büyüyünce ne olacaksın sorusunu, “Havuç olacağım” diye cevaplandırıyor.

 

Şöhret, eğitime yaradı

 

   
  <!– Göster –>
 
 

 

Furkan’ın dizi ve reklamlardaki başarısının yanında, ailesinin çok önem verdiği eğitimi de istenildiği gibi ilerliyor. Birçok özel okul, genç oyuncuyu bu yıl öğrencileri arasında görmek istiyor. Anne – baba durumdan memnun ve Furkan için en iyi okula karar vermeye çalışıyor. “Şöhret en çok bu konuda işe yaradı” diyor Emin Kızılay. Bu arada Furkan tam anlamıyla medyanın ilgi odağı. Kızılay ailesinin evine haftada en az üç ekip geliyor. Televizyon, dergi ya da gazete, tüm yayın organları Havuç’u mutlaka ekranlarında ya da sayfalarında görmek istiyor. Annesi Mine hanım durumdan mutlu: “Bütün Türkiye çocuğumu seviyor, bu her anneyi mutlu eder.” Bakırköy’deki iki katlı mütevazi evlerinin, Furkan’ın resimleriyle dolu duvarları da zaten bu mutluluğu ortaya koyuyor. Ama babası bu duruma biraz ‘bozuluyor’. “Eskiden herkes Emin hoca olarak tanır ve seslenirdi, şimdi her yerde Havuç’un babası olarak biliniyorum.

Make a Comment

Bir Cevap Yazın

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

